Ostoslista Hae tuotteita Rautanet myymälät Ideat ja ohjeet

”Hei, mitä Merikarvialle kuuluu?”

Kilauta kauppiaalle -sarjan puheluun vastasi perjantaisen lumipyryn keskeltä kolmen myymälän Rautanet-kauppias Markku Kivilahti.

Mikä on taustasi Rautanet-kauppiaana?

– Meillä on perheyritys, joten olen pyörinyt kaupalla pikkupojasta saakka. Jopa koulubussista piti aikoinaan jäädä myymälän kohdalla pois, jotta pääsi seuraamaan läheltä kaupan tapahtumia. Kauppiaana olen ollut nyt jo useamman vuoden. Vedän kolmea Rautanet-ketjuun kuuluvaa myymälää: Konetuorila Oy:tä Tuorilassa, Rautanet Merikarviaa ja Rautanet Kristiinankaupunkia.

 

Mikä rautakaupan elämässä viehätti?

– Rautakaupassa tapahtui aina uusia ja mielenkiintoisia asioita, jotka tulivat tietysti ihmisten kautta. Ihmiset olivat – ja ovat edelleen – se kiehtovin asia rautakaupassa. Pidän siitä, että kohtaan työn ohessa uusia ja vanhoja tuttuja.

 

Jokainen Rautanet-ketjuun kuuluva liike on omanlaisensa ja paikkakunnalleen sopiva – mikä on teille ”se” juttu?
– Laaja-alaisuus ja halu kehittyä. Asiakkaita on konsernitasolta mökkiläiseen, joten palvelun ja tuotevalikoiman on pelattava laajalla skaalalla. Uuttakin on tuotava ja esimerkiksi vastikään aloitettu kodinkoneiden myynti on lähtenyt hyvin käyntiin.

 

Mikä on satakuntalaisen rakentajan yleisin kysymys myymälässä?
– ”Koska ehditte toimittaa tavarat?”

 

Ja teidän vastauksenne?

– ”Tänään, viimeistään iltapäivästä!” Toki toimitusaika vaihtelee, mutta nopeita pyrimme aina olemaan.

 

Paras asiakaspalaute, jonka olet saanut?
– Parasta on, kun asiakas tulee meille uudelleen.

 

Kaupan FB-sivuilta löytyy postaus, jossa kehut työntekijöitäsi. Miksi he ovat niin mainioita?
– Kyseinen tarina liittyi siihen, kun jouduin olemaan pois myymälästä ja he olivat hoitaneet hommat sillä aikaa tosi hyvin. Oli mukava palata työmaalle. Meillä on kokenutta ja osaavaa henkilökuntaa.

 

Mikä on paras syy piipahtaa Rautanetissä juuri nyt?

– Meiltä saa kotimaista käsidesiä ja nyt se on vieläpä tarjouksessa!

Palvelun toteutus: JPmedia